يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 28 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۹۲۴
تاریخ انتشار : ۴۵ : ۱۵ - ۰۲ مهر ۱۳۹۷
به گزارش دیباچه، نخستین نشست خبری «سعید خندق آبادی » مدیرعامل موسسه  هنرهای تصویری سوره در تالار « امیرحسین فردی » حوزه هنری ،صبح امروز 2 مهر با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

اولویت «سوره» محتواست،نه فروش 

« خندق آبادی » با تاکید بر محتوای انقلابی موسسه هنرهای تصویری سوره گفت: هدف ما حمایت از آثار دفاع مقدس و آثار مطابق با ارزش های انقلاب اسلامی است،که خانواده ایرانی بتواند در کنار اعضای خود آن را تماشا کند.
وی افزود: نمی شود صرفا فیلم انقلابی تولید کرد زیرا بعضا فروش پایینی دارند،باید فیلمهای پرفروش و کم حاشیه هم توزیع خانگی کنیم. بنظر شما اگر اولویت ما فروش بود نمی توانستیم به سمت سریال ها و فیلم های سینمایی زرد و بی محتوا برویم که صرفا بر روی خیانت و مسائل جنسی تمرکز کرده اند؟
 
خودکفا هستیم

مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره درباره مستقل بودن موسسه گفت: یکی از اهمیت های موسسه سوره «خودکفایی» است،ما با رانت و بودجه دولت فعالیت نمی کنیم،موسسه ما بدون هرگونه حمایت دولتی بکار خود ادامه می دهد. صرفا از درآمد خرید و فروش این سالها توانستیم حدود چهارصد میلیون تومان سود حاصل از فیلم داشته باشیم،در صورتی که فیلم های دفاع مقدسی برایمان سودی ندارند بلکه زیان هم دارد.

برترین آثار 97 را خریدیم

خندق آبادی درباره چالش های پیش روی موسسه گفت:با این اوضاع و شرایط بد اقتصادی توانستیم رایت 50درصد آثار سینمای ایرانی در سال 97 را خریداری کنیم. آثاری مانند: لاتاری،تنگه ابوقریب،به وقت شام،فیلشاه،هزارپا و...؛ما به سلیقه مخاطبان احترام میگذاریم.

چرا DVD  نمایش خانگی گران شد؟

خندق آبادی در ادامه نشست خود،درباره علل گرانی دی وی دی نمایش خانگی گفت:به علت کمبود  واردات مواد اولیه سی دی،با قیمت روزافزون دلار و بالارفتن قیمت مقوای مصرفی بر پوشش سی دی ،مجبور شدیم برای جلوگیری از ورشکستگی ،قیمت هارا در تهران به 10 هزارتومان و در شهرستان ها به 8 هزارتومان برسانیم.
وی افزود: هر دی وی دی برای ما 6 هزارتومان هزینه دارد،که هزارتومان مغازه دار بر میدارد.تهیه کنندگان هم حق رایت را افزایش دادند ،در این صورت ماهم مجبوریم قیمت را افزایش دهیم.
مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره اضافه کرد: از طرفی هم VOD  و موسسات تصویری افزایش قیمت نداشته اند و اینگونه کار ما سخت تر شده است.
در وزارت ارشاد 28 مورد موسسه ویدئویی ثبت شده است که اکنون تنها 6 تا از آنها فعالیت مستمر دارند.ارشاد قبلا از توزیع هر 3تا فیلم ایرانی،پروانه نمایش یک انیمیشن خارجی را می داد که الان به دلیل برجام و تحریم ها ،آن هم قطع شده است .
خندق آبادی در ادامه تصریح کرد:ما خیلی سعی کردیم قیمت ها را افزایش ندهیم،ولی قیمت کاغذمتناسب با دلار افزایش زیادی داشته است.به همین دلیل هزینه بسته بندی محصولات به شدت افزایش یافته ،قیمت مواد اولیه پلی کربنات برای ساخت و تولید دیسک های آثار متناسب با قیمت دلار،چندبرابر شده است.

در نشست خبری مدیرعامل موسسه «هنرهای تصویری سوره» مطرح شد:

چرا افزایش قیمت DVD ها به سود پخش کننده ها نیست؟

مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره درباره قیمت رایت گفت: قیمت رایت فیلم ها ثابت نیست،هرفیلمی بر مبنای فروش سینما ،قیمت رایتش هم متغیر است.بین 8 تا 10 درصد از قیمت فروش فیلم را باید پرداخت کنیم. درسال گذشته پانزده میلیارد تومان هزینه رایت کردیم.البته با توزیع فیلم پرفروش «لاتاری» «به وقت شام» یک بسته برای جایگاه تبلیغات شرکت های صنعتی با قیمت جزئی در نظر گرفتیم تا بخشی از این هزینه ها برگردد.
وی افزود:از سال 90 تا کنون 76 تا فیلم ارزشی و دفاع مقدسی عرضه بازار کردیم.«دارکوب»«به وقت خماری» و «تنگه ابوقریب»تا 2 الی 3 ماه آتی وارد شبکه نمایش خانگی می شود.

«خندق آبادی» در پاسخ به خبرنگار دیباچه درباره تعداد فروش فیلم «قلب سفید قاصدک ها» گفت: این فیلم به تهیه کنندگی آقای علی روئین تن بود که در اواسط فیلم به مشکل بودجه برخورد،به همین دلیل سرمایه گذاری اندکی کردیم و 20 هزار نسخه وارد بازار شد که حدود 12 هزار از آن بفروش رفت.ما برای فروش فیلم،عکس خانم ماه چهره خلیلی را برجلد زدیم تا فروش بیشتری کند.

چشم انداز و سیاست های آتی سوره

خندق آبادی درباره اهداف آتی سوره گفت: یکی از شکست های ویدئو رسانه های دیگر عدم انطباق خودشان با تکنولوژی های روز و عدم توسعه مخاطبان خود بوده ولیکن موسسه هنرهای تصویری سوره همیشه سعی بر توسعه مخاطبین خود داشته و در این راستا تلاش های بسیاری انجام داده است و انشاالله تمام تلاش خود را برای راه اندازی VOD  تا پایان سال 97 داریم که این سیستم هرچه سریع تر راه اندازی شود.

گزارش از : مهدیه بهارمست


منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳